Логіко-математичний розвиток дітей за допомогою блоків Дьєнеша

/Files/images/hg4ggggg4f11cbv.jpg

Золтан Дьєнеш – угорський теоретик і математик/ Суть його підходу полягає в тому, що математичні знання діти отримують не вирішуючи численні приклади в зошитах і читаючи нудні підручники, а граючи.

Логічні блоки складаються із 48 геометричних фігур, які вирізняються чотирма ознаками:

формою (круглий, трикутний, квадратний, прямокутний);

кольором (червоний, синій, жовтий);

розміром (великий, малий);

товщиною (товстий, тонкий).

зміст логічних блоків З. Дьєнеша:

/Files/images/hg4gggg4f11cbv.jpg

•Ознайомити з формою, кольором, розміром, товщиною об'єктів.

•Розвивати просторові уявлення.

•Розвивати логічне мислення , уявлення про безліч, операції над множинами (порівняння, розбиття, класифікація, абстрагування, кодування і декодування інформації).

•Засвоїти елементарні навички алгоритмічної культури мислення.

•Розвивати вміння виявляти властивості в об'єктах, називати їх, узагальнювати об'єкти за їх властивостями, пояснювати схожість і відмінності об'єктів, обгрунтовувати свої міркування.

•Розвивати пізнавальні процеси, розумові операції.

/Files/images/h4ggggggg4f11cbv.jpg

•Виховувати самостійність, ініціативу, наполегливість у досягненні мети.

•Розвивати творчі здібності, уяву, фантазію, здатності до моделювання і конструювання.

•Розвивати мову.

•Успішно оволодіти основами математики та інформатики.

/Files/images/h4gggnnnngggg4f11cbv.jpg

Ігри з обручами

/Files/images/h4ggnnnngggg4f11cbv.jpg

Логічний поїзд

/Files/images/4ggnnnngggg4f11cbv.jpg/Files/images/4ggnnnngggg4f1cbv.jpg

/Files/images/4ggnnnngggg4.jpg

Мозаїка цифр

/Files/images/4nngggg4.jpg

/Files/images/4nnddddgggg4.jpg

/Files/images/4nnfggddddgggg4.jpg

Методичні рекомендації щодо використання дидактичних ігор з блоками Дьєнеша

ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ З ЛОГІЧНИМИ БЛОКАМИ

1. Заняття (комплексні, інтегровані), що забезпечують наочність, системність і доступність, зміну діяльності.

2. Спільна і самостійна ігрова діяльність (дидактичні ігри, настільно-друковані, рухливі, сюжетно-рольові ігри):

а) у рухливих іграх (предметні орієнтири, позначення будиночків, доріжок, лабіринтів);

б) як настільно-друковані (виготовити карти до ігор "Розсели мешканців", "Знайди місце фігурі");

в) в сюжетно-рольових іграх: "Магазин" - гроші позначаються блоками. "Пошта" - адреса на будинку позначається кодовими картками. Аналогічно, "Поїзд" - квитки, місця.

3. Поза занять, в предметно-розвиваючого середовища (ІЗО-діяльність, аплікація, режимні моменти, предметні орієнтири).

Алгоритм знайомства з блоками:

1.Спочатку пропонуються прості ігри ( “Знайди всі фігури, як ця”, “Поділи фігури”

2.Потім пропонуються нові ігри та вправи з блоками, де властивості зображені на картках.

3.Всі блоки повинні знаходитися у полі зору дитини.

4.Після засвоєння цих умінь можно ускладнити завдання -розвивати вміння виявляти властивості за словесною інструкцією без опори на наочність.

5. Найбільш складні завдання – знаходження блоків по 2 властивостям.

Опанування технології

/Files/images/4nnfggddddgg4.jpg

/Files/images/4nnfgdddgg4.jpg

/Files/images/4nndddgg4.jpg

/Files/images/4nddgg4.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 5040

Коментарi