Золтан Дьєнеш – угорський теоретик і математик/ Суть його підходу полягає в тому, що математичні знання діти отримують не вирішуючи численні приклади в зошитах і читаючи нудні підручники, а граючи.
•Логічні блоки складаються із 48 геометричних фігур, які вирізняються чотирма ознаками:
•формою (круглий, трикутний, квадратний, прямокутний);
•кольором (червоний, синій, жовтий);
•розміром (великий, малий);
•товщиною (товстий, тонкий).
•Ознайомити з формою, кольором, розміром, товщиною об'єктів.
•Розвивати просторові уявлення.
•Розвивати логічне мислення , уявлення про безліч, операції над множинами (порівняння, розбиття, класифікація, абстрагування, кодування і декодування інформації).
•Засвоїти елементарні навички алгоритмічної культури мислення.
•Розвивати вміння виявляти властивості в об'єктах, називати їх, узагальнювати об'єкти за їх властивостями, пояснювати схожість і відмінності об'єктів, обгрунтовувати свої міркування.
•Розвивати пізнавальні процеси, розумові операції.
•Виховувати самостійність, ініціативу, наполегливість у досягненні мети.
•Розвивати творчі здібності, уяву, фантазію, здатності до моделювання і конструювання.
•Розвивати мову.
•Успішно оволодіти основами математики та інформатики.
Ігри з обручами
Логічний поїзд
Мозаїка цифр
Методичні рекомендації щодо використання дидактичних ігор з блоками Дьєнеша
ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ З ЛОГІЧНИМИ БЛОКАМИ
1. Заняття (комплексні, інтегровані), що забезпечують наочність, системність і доступність, зміну діяльності.
2. Спільна і самостійна ігрова діяльність (дидактичні ігри, настільно-друковані, рухливі, сюжетно-рольові ігри):
а) у рухливих іграх (предметні орієнтири, позначення будиночків, доріжок, лабіринтів);
б) як настільно-друковані (виготовити карти до ігор "Розсели мешканців", "Знайди місце фігурі");
в) в сюжетно-рольових іграх: "Магазин" - гроші позначаються блоками. "Пошта" - адреса на будинку позначається кодовими картками. Аналогічно, "Поїзд" - квитки, місця.
3. Поза занять, в предметно-розвиваючого середовища (ІЗО-діяльність, аплікація, режимні моменти, предметні орієнтири).
Алгоритм знайомства з блоками:
1.Спочатку пропонуються прості ігри ( “Знайди всі фігури, як ця”, “Поділи фігури”
2.Потім пропонуються нові ігри та вправи з блоками, де властивості зображені на картках.
3.Всі блоки повинні знаходитися у полі зору дитини.
4.Після засвоєння цих умінь можно ускладнити завдання -розвивати вміння виявляти властивості за словесною інструкцією без опори на наочність.
5. Найбільш складні завдання – знаходження блоків по 2 властивостям.